Stworzyliśmy od
podstaw komunikację
marki reWALLution
reWALLution to marka z którą jesteśmy od 2018 roku, czyli od jej powstania. Firma ma jednak swoje początki w latach 90. i z biegiem czasu stała się lokalnym liderem w druku spersonalizowanych dekoracji ściennych. Wcześniej drukarnia tworzyła tapety i fototapety jako podwykonawca. Jej produkty zdobią wnętrza 170 krajów świata.
Firma z ponad 20-letnim doświadczeniem postanowiła rozpocząć sprzedaż pod własnym szyldem i wejść na rynek internetowy. Kiedy marka reWALLution zdecydowała się postawić pierwsze kroki w e-biznesie, zwróciła się do nas o pomoc. Zaczynaliśmy od zera. Otrzymaliśmy bardzo odpowiedzialne zadanie, towarzyszyć marce i wspierać ją podczas wejścia na rynek. Trzeba było stworzyć strategię komunikacji marki – określić kto jest jej odbiorcą, jak reWALLution chce się komunikować z klientem, jak być przez nich postrzegana. Poproszono nas także kompleksową obsługę marketingową, w tym, między innymi, o prowadzenie profili w mediach społecznościowych.
Na początku przeprowadziliśmy całodniowe warsztaty, podczas których wraz z klientem budowaliśmy persony odbiorców marki. Opracowaliśmy także archetypy marki. Wiedzę czerpaliśmy z 20 lat doświadczenia klienta w branży wnętrzarskiej oraz licznych raportów dotyczących rynku e-commerce. Określenie czterech głównych grup docelowych, pozwoliło nam opracować Reason To Talk dla marki, czyli jak marka chce być postrzegana i w jaki sposób będzie się komunikować.
Na Facebooku chcieliśmy stworzyć zaangażowaną społeczność. Zaczęliśmy od promocji inspirujących wnętrz, pokazywania jak dobierać odpowiednie tapety i fototapety udostępniając poradniki w formie własnych artykułów. Wybrane posty wspierane były płatną promocją, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
Chcieliśmy oferować kontent, który będzie wartością dodaną dla potencjalnego klienta i sprawi, że zostanie z nami na dłużej. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie różnorodnych rodzajów postów, aby zwiększyć atrakcyjność profilu.
Znakomity odbiór miały realizacje podsyłane nam przez klientów. Pokazanie autentycznej metamorfozy buduje zaufanie do produktu, jak i mnogość wariantów (nie tylko najmodniejsze wzory z czasopism wnętrzarskich potrafią dać efekt pięknego wnętrza). Klienci wysłali nam zdjęcia lub udostępniali je w mediach społecznościowych z oznaczeniem marki reWALLution.
Pokazujemy, że marka jest ekspertem. Inspirujemy klientów reWALLution wizualizacjami i tłumaczymy jak zaaranżować wnętrza w poradnikach.
Wiedząc kim są nasi klienci mogliśmy dobrać odpowiednie kanały w mediach społecznościowych. Chcieliśmy zwiększyć rozpoznawalność marki oraz prowadzić działania, które pozwolą klientom zaufać marce i sprawić, aby traktowali ją jako źródło inspiracji wnętrzarskich.
Wśród kobiet w wieku 25-40 lat popularny jest Instagram. To kanał, którego użytkownicy cenią sobie walory estetyczne. Postanowiliśmy w komunikacji posługiwać się wizualizacjami wnętrz udekorowanymi produktami ze sklepu.
Miłośniczki kreatywnych wnętrz chętnie korzystają także z Pinteresta. Oprócz publikacji wizualizacji postawiliśmy także na tworzenie poradników wnętrzarskich. Publikowane są one na blogu reWALLution oraz na Facebooku i Pintereście marki. Poradniki pomagają tworzyć wizerunek eksperta wśród klientów, ale także zwiększają zaufanie Google do domeny marki.
Chociaż nie prowadzimy obsługi klienta, to szkolimy i pokazujemy jak odpowiednio komunikować się z osobami proszącymi o pomoc w Internecie. Zsynchronizowaliśmy także czat na stronie internetowej z czatem na Facebooku. Dzięki temu pracownicy reWALLution mogli z jednego panelu odpowiadać na wszystkie pytania nurtujące klientów.
Nasze know-how w połączeniu z olbrzymią wiedzą marketingową i zaangażowaniem We Commerce, pozwoliły nam zbudować solidną i rozpoznawalną markę dekoracji ściennych.
Podsumowanie
Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.