fbpx

Zwiększyliśmy przychody
w sklepie internetowym
Macaroni Tomato o 91%

Klientem Macaroni Tomato jest współczesny mężczyzna, który lubi elegancję, ale też szuka dla siebie czegoś wygodnego i praktycznego. Macaroni Tomato Warszawa to marka odzieżowa, która stawia na jakość. Ich produkty są wysokiej jakości i mają większą żywotność, przez co są mniejszym obciążeniem dla środowiska. Tworzone przez nich ubrania są projektowane i szyte w Polsce w wyspecjalizowanych manufakturach. Buty i dodatki sprowadzane są od rzemieślników z Włoch i Hiszpanii.


Wyzwanie przed jakim stanęliśmy

Głównym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Macaroni Tomato stawiało dopiero pierwsze kroki w e-commerce.

Sklep internetowy macaronitomato.com miał reprezentować markę w sieci, jednak niewielki ruch organiczny oraz niska rozpoznawalność w internecie wymagały zwiększenia skali działań. Do naszych zadań należało wymyślenie i zbudowanie lejka sprzedażowego, który na przestrzeni kilku kolejnych miesięcy miał stać się rentowny.

Najważniejsze cele:

Konfiguracja Google Analytics oraz środowiska reklamowego Google Ads

Na samym początku współpracy z marką skoncentrowaliśmy się na dokładnym sprawdzeniu narzędzi analitycznych. Przeprowadziliśmy audyt Google Analytics. Dodatkowo sprawdziliśmy czy skrypty śledzące zostały prawidłowo wdrożone. Istotnym dla nas było sprawdzenie skąd pochodzi ruch na stronie.

Prowadziliśmy kilkanaście zmian mających na celu poprawić dokładność zbieranych danych, wdrożyliśmy i skonfigurowaliśmy raporty odpowiadające za monitoring e-commerce. Wykorzystaliśmy do tego celu narzędzie Google Tag Manager.

Kiedy konto Google Analytics było już skonfigurowane, mogliśmy zacząć wdrażać działania reklamowe. Jednym z pierwszych zadań jakie zrealizowaliśmy na koncie był monitoring konwersji z poziomu konta oraz w odpowiednim modelu atrybucji. Pozwoliło nam to mierzyć efektywność prowadzonych działań reklamowych. Wiedzieliśmy od klienta, że proces zakupowy zajmuje więcej czasu niż w przeciętnym sklepie internetowym, dlatego jednym z elementów na który zwróciliśmy uwagę był czas otwarcia okna zakupowego. To na jego podstawie klient otrzymywał grafiki przypominające o marce. 

Odpowiednio sformatowane reklamy i ich optymalizacja oparta na analityce, pozwoliły osiągnąć 41% wzrost transakcji

Początkowo postawiliśmy na trzy formaty reklamowe: kampanie tekstowe, kampanie produktowe oraz kampanie w sieci reklam. Pierwsze dwa typy kampanii zostały przygotowanie tak, aby wspierać kluczowe dla klienta kategorie produktów sezonowych. Kampania w sieci reklamowej posłużyła nam przede wszystkim za wsparcie w dotarciu do osób zaangażowanych na stronie, które jeszcze nie zdecydowały się na zakup.

  • Jesteśmy na rynku 10 lat. We Commerce to pierwsza agencja, której naprawdę zaufałem, bo po prostu „dowozi”. Traktuję ich jak część naszego zespołu!

    Wojciech Szarski | Współwłaściciel w Macaroni Tomato

Podsumowanie

Efekty wprowadzonych na początku współpracy zmian sprawiła, że osiągnięte przez klienta efekty sprzedażowe przerosły nasze oczekiwania.

Porównanie rocznych danych sprzedażowych pokazało w Google Analytics wzrost z kanału google / cpc na poziomie 91%. Pozytywne efekty naszej rocznej współpracy pozwoliły nam kontynuować działania reklamowe w 2022 roku.

Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.

napisz do nas