Zwiększyliśmy przychody
w sklepie internetowym Macaroni Tomato do ponad 1,5 mln obrotu rocznie
Klientem Macaroni Tomato jest współczesny mężczyzna, który lubi elegancję, ale też szuka dla siebie czegoś eleganckiego, wygodnego i praktycznego. Macaroni Tomato to marka odzieżowa, która stawia na jakość. Ich produkty produkowane są z wysokiej jakości materiałów, przez co mają większą żywotność i są mniejszym obciążeniem dla środowiska. Tworzone przez nich ubrania są projektowane i szyte w Polsce w wyspecjalizowanych manufakturach. Buty i dodatki sprowadzane są od rzemieślników z Włoch i Hiszpanii.
Głównym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Macaroni Tomato stawiało dopiero pierwsze kroki w e-commerce. Ich zespół marketingowy znał się na prowadzeniu butiku stacjonarnego, jednak internet był dla nich nieznanym lądem.
Sklep internetowy macaronitomato.com miał reprezentować markę w sieci, jednak niewielki ruch organiczny oraz niska rozpoznawalność w internecie wymagały zwiększenia skali działań. Do naszych zadań należało wymyślenie i zbudowanie lejka sprzedażowego, który na przestrzeni kilku kolejnych miesięcy miał stać się rentowny i skalowalny.
Na samym początku współpracy z marką skoncentrowaliśmy się na dokładnym sprawdzeniu narzędzi analitycznych. Przeprowadziliśmy audyt Google Analytics. Dodatkowo sprawdziliśmy, czy skrypty śledzące efektywność reklam zostały prawidłowo wdrożone. Istotnym dla nas było sprawdzenie skąd pochodzi ruch na stronie oraz jakiej jest jakości.
Wprowadziliśmy kilkanaście zmian mających na celu poprawić dokładność zbieranych danych, wdrożyliśmy i skonfigurowaliśmy raporty odpowiadające za monitoring e-commerce. Wykorzystaliśmy do tego celu narzędzie Google Tag Manager.
Kiedy konto Google Analytics było już skonfigurowane, mogliśmy zacząć wdrażać działania reklamowe. Jednym z pierwszych zadań jakie zrealizowaliśmy na koncie był monitoring konwersji z poziomu konta oraz w odpowiednim modelu atrybucji. Pozwoliło nam to mierzyć efektywność prowadzonych działań. Wiedzieliśmy od klienta, że proces zakupowy zajmuje więcej czasu niż w przeciętnym sklepie internetowym, dlatego jednym z elementów, na który zwróciliśmy uwagę był czas otwarcia okna zakupowego. To na jego podstawie klient otrzymywał grafiki przypominające o marce.
Początkowo postawiliśmy na trzy formaty reklamowe: kampanie tekstowe, kampanie produktowe oraz kampanie w sieci reklam. Pierwsze dwa typy kampanii zostały przygotowanie tak, aby wspierać kluczowe dla klienta kategorie produktów sezonowych. Kampania w sieci reklamowej posłużyła nam przede wszystkim za wsparcie w dotarciu do osób zaangażowanych na stronie, które jeszcze nie zdecydowały się na zakup.
W dalszej kolejności działań skupiliśmy się na analizie danych sprzedażowych. Razem z klientem dokładnym przeanalizowaniu rentowności poszczególnych kategorii oraz sprawdziliśmy ich sezonowość. Prowadzone przez nas działania marketingowe podporządkowaliśmy pod roczny cykl sprzedaży, tak aby klient otrzymywał jak najlepiej dopasowane treści. Wiedzieliśmy jak ważny jest dla klienta sezon ślubny, wiedzieliśmy, że kampanie wyprzedażowe to także stały element strategii marketingowej. Wraz z zespołem marketingowym klienta opracowaliśmy roczny cykl zdarzeń, aktywności i wydarzeń, pod który ułożyliśmy lejek sprzedażowy.
Z We Commerce zaczęliśmy współpracę jako marka dopiero wkraczająca w e-commerce. Mariusz przekonał nas, bo brzmiał wiarygodnie. Nie obiecywał złotych gór, ale pot, krew i łzy.
Podjęliśmy współpracę i była to jedna z najlepszych decyzji biznesowych w historii firmy. Dostaliśmy to co było najcenniejsze – wsparcie intelektualne. Ktoś inny za nas myślał, planował i robił. Dzięki temu dziś nasz sklep generuje ponad 1,5 mln zł obrotu rocznie.
Podsumowanie
Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.