Zbudowaliśmy rentowny
lejek sprzedażowy i osiągnęliśmy
203% ROAS

La-lalla.pl to sklep internetowy, który funkcjonuje w sieci od 2012 roku. Sklep zajmuje się produkcją odzieży oraz sprzedażą personalizowanych lalek, które ubrane są w taki sam strój jak ich posiadaczka. Grupą docelową marki są rodzice dzieci w wieku od 5 do 11 roku życia.


Wyzwanie przed jakim stanęliśmy

Naszym zadaniem było zwiększenie rozpoznawalności marki i wzrost sprzedaży na terenie Polski, z wykorzystaniem niektórych elementów strategii STDC.

Poproszono nas o prowadzenie profili na Facebooku i Youtube, zwiększenie zainteresowania oraz zasięgów publikowanych materiałów. Na podstawie spójnej i regularnej publikacji treści dostarczanej przez klienta oraz platform reklamowych, chcieliśmy zbudować rentowny lejek sprzedażowy.

Najważniejsze cele:

Zbudowaliśmy lejek sprzedażowy, dzięki któremu mogliśmy przeprowadzać klientów od momentu zapoznania się z marką do zakupu.

Naszym początkowym celem było dotarcie do osób, które nie znały sklepu, lecz stanowiły grupę podobnych odbiorców do klientów La Lalli. Na tym etapie lejka naszym zadaniem było zwiększenie ruchu na stronie internetowej, i tym samym, zbudowanie silnej świadomości marki wśród grupy docelowej sklepu.

Regularne działania pozwoliły nam osiągnąć ROAS 203%

Kolejnym etapem było utrzymanie zainteresowania produktem potencjalnych klientów oraz budowanie zaangażowanej społeczności w Social Media. Wzrost sprzedaży realizowaliśmy poprzez kierowanie kampanii z celem na “dodania do koszyka” oraz “zakup”, do poszczególnych grup remarketingowych. Udało nam się osiągnąć wynik CPC nawet tak niski, jak 0,13 zł – a koszt zakupu w najintensywniejszych momentach kampanii wynosił jedynie 1,24 zł.

Doprowadziliśmy do wzrostu ilości subskrybentów na kanale Youtube oraz zwiększyliśmy zaangażowanie pod filmami.

Po dokładnej analizie dotychczasowej działalności na tym kanale, zdefiniowaliśmy działania jakie musimy podjąć, aby ten cel osiągnąć. Zaczęliśmy od optymalizacji technicznej odcinków – nadaliśmy im odpowiednie tytuły, miniatury, opisy, tagi, ekrany końcowe. Dzięki takim działaniom udało nam się zwiększyć ruch organiczny zarówno na kanale, jak i w sklepie internetowym.

Promując filmy, skupiliśmy się na precyzyjnym dotarciu do młodych odbiorców, dlatego też działania reklamowe prowadziliśmy na tematycznych kanałach twórców promujących treści dla dzieci. Naszym celem było również zwiększenie świadomości marki, dlatego też pojawiliśmy się w odpowiedziach na najpopularniejsze frazy wpisywane w wyszukiwarkę YouTube.

Podsumowanie

Dzięki spójnej i regularnej komunikacji udało nam się zbudować rentowny lejek sprzedażowy. Działania na Youtube prowadziliśmy w okresie od września 2019 do lutego 2020. W tym czasie zyskaliśmy 1451 nowych subskrybentów, a ilość obejrzeń filmów wzrosła do 124 tysięcy. W kampaniach na Facebooku osiągnęliśmy wysoki ROAS, nawet w wysokości 203%, a CPC potrafiło kosztować nas jedynie 10 groszy. Średni koszt zakupu wynosił 37 złotych.

Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.

napisz do nas