Blog zebrał 347 000 czytelników i zrealizował cele sprzedażowe w 104%
jakpicwhisky.pl to blog o alkoholach, który od samego początku skupia się recenzowaniu produktów i edukacji czytelników. Pierwsze artykuły zostały opublikowane w 2017 roku. Jego autor szybko rozpoczął budowanie marki w mediach społecznościowych. Kiedy w 2020 roku wystartował ze sprzedażą akcesoriów do whisky w sklepie internetowym działającym na stronie bloga, postanowił poprosić nasz zespół o wsparcie.
Zostaliśmy poproszeni o pomoc w rozwoju bloga w taki sposób, aby sprzyjał on zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Autor bloga chciał również zwiększyć liczbę odbiorców strony oraz zaangażowanie w mediach społecznościowych.
Przeprowadziliśmy dokładną analizę, która dotyczyła rozwoju rynku alkoholi starzonych i historycznych wzrostów tej kategorii, najczęściej wyszukiwanych haseł związanych z whisky i innymi alkoholami, koktajlami. Zbadaliśmy także inne zainteresowania odbiorców bloga. Przeanalizowaliśmy obecność w sieci najpopularniejszych sklepów internetowych oraz innych blogerów, którzy zajmują się podobną tematyką. Przygotowaliśmy chmury tematyczne, kluczowe zagadnienia i określiliśmy niszę dla naszego blogera.
Na podstawie wykonanych wcześniej analiz, przygotowaliśmy propozycję rozwoju bloga i obecności projektu w sieci.
Pierwszym krokiem w optymalizacji bloga był podział analiz na te związane z samą stroną www (on-site) oraz działaniami poza stroną (off-site). Poprawiliśmy nawigację bloga przez wprowadzenie uporządkowanej kategoryzacji. Istotnym dla nas było zaproponowanie takiej architektury, która nie tylko miała ułatwić użytkownikom poruszanie się po stronie, ale i usprawnić indeksację powstających regularnie materiałów. Stworzone przez nas drzewo kategorii nie wymagało też drastycznych zmian w samej strukturze strony, dzięki czemu mogło zostać szybko wdrożone.
Zaproponowaliśmy projekt nowego menu nawigacyjnego i wpisów blogowych. Zależało nam na zwiększeniu czytelności i przejrzystości bloga oraz jego szybkim ładowaniu się. Zoptymalizowaliśmy dodawane w artykułach zdjęcia, a wpisy wyposażyliśmy w dodatkowe widgety, które miały zachęcać użytkowników do wykonania akcji na której zależało autorowi – przejściu na stronę sklepu, zapisie na newsletter, bądź dołączeniu do prowadzonej przez niego grupy na facebooku.
W rezultacie zaproponowanych i wprowadzonych zmian, udało nam się zwiększyć ilość stron “dobrej jakości” do 100%.
W kolejnym etapie prac nad marką, przeanalizowaliśmy wszystkie elementy sklepu internetowego na każdym etapie procesu zakupowego. Naszym głównym zadaniem było polepszenie doświadczenie klienta i zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce.
Pozbyliśmy się elementów, które rozpraszały uwagę, zwiększyliśmy widoczność call to action i przebudowaliśmy opisy produktów. Wprowadziliśmy poprawki na całej ścieżce zakupowej potencjalnego klienta.
W efekcie wdrożonych przez nas zmian, ilość dodań produktów do koszyka na przestrzeni ostatnich miesięcy wzrosła trzykrotnie, co przełożyło się na znaczący wzrost ilości transakcji.
Obecnie wspieramy autora projektu w zakresie optymalizacji treści i researchu poczytnych i ciekawych tematów pod artykuły. Rozbudowujemy także tematykę o nowe segmenty odbiorców (koktajle), a także przygotowujemy propozycje scenariuszy pod video. Materiały te stają się później stałym elementem wpisu blogowego i wspierają swoimi zasięgami rozwój kanału na YouTube. Dzięki naszej pomocy, tylko w 2021 roku blog miał 347 tysięcy czytelników.
Podsumowanie
Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.