fbpx

Blog zebrał 347 000 czytelników i zrealizował cele sprzedażowe w 104%

jakpicwhisky.pl to blog o alkoholach, który od samego początku skupia się recenzowaniu produktów i edukacji czytelników. Pierwsze artykuły zostały opublikowane w 2017 roku. Jego autor szybko rozpoczął budowanie marki w mediach społecznościowych. Kiedy w 2020 roku wystartował ze sprzedażą akcesoriów do whisky w sklepie internetowym działającym na stronie bloga, postanowił poprosić nasz zespół o wsparcie. 


Wyzwanie przed jakim stanęliśmy

Zostaliśmy poproszeni o pomoc w rozwoju bloga w taki sposób, aby sprzyjał on zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Autor bloga chciał również zwiększyć liczbę odbiorców strony oraz zaangażowanie w mediach społecznościowych. 

Najważniejsze cele:

Dzięki analizie rynku i konkurencji określiliśmy
niszę blogera, pod którą przygotowaliśmy
kierunek rozwoju projektu

Przeprowadziliśmy dokładną analizę, która dotyczyła rozwoju rynku alkoholi starzonych i historycznych wzrostów tej kategorii, najczęściej wyszukiwanych haseł związanych z whisky i innymi alkoholami, koktajlami. Zbadaliśmy także inne zainteresowania odbiorców bloga. Przeanalizowaliśmy obecność w sieci najpopularniejszych sklepów internetowych oraz innych blogerów, którzy zajmują się podobną tematyką. Przygotowaliśmy chmury tematyczne, kluczowe zagadnienia i określiliśmy niszę dla naszego blogera. 

Na podstawie wykonanych wcześniej analiz, przygotowaliśmy propozycję rozwoju bloga i obecności projektu w sieci.

Poprawiliśmy blog pod kątem
czytelności i wprowadziliśmy widgety
przekierowujące do sklepu

Pierwszym krokiem w optymalizacji bloga był podział analiz na te związane z samą stroną www (on-site) oraz działaniami poza stroną (off-site). Poprawiliśmy nawigację bloga przez wprowadzenie uporządkowanej kategoryzacji. Istotnym dla nas było zaproponowanie takiej architektury, która nie tylko miała ułatwić użytkownikom poruszanie się po stronie, ale i usprawnić indeksację powstających regularnie materiałów. Stworzone przez nas drzewo kategorii nie wymagało też drastycznych zmian w samej strukturze strony, dzięki czemu mogło zostać szybko wdrożone. 

Zaproponowaliśmy projekt nowego menu nawigacyjnego i wpisów blogowych. Zależało nam na zwiększeniu czytelności i przejrzystości bloga oraz jego szybkim ładowaniu się. Zoptymalizowaliśmy dodawane w artykułach zdjęcia, a wpisy wyposażyliśmy w dodatkowe widgety, które miały zachęcać użytkowników do wykonania akcji na której zależało autorowi – przejściu na stronę sklepu, zapisie na newsletter, bądź dołączeniu do prowadzonej przez niego grupy na facebooku. 

W rezultacie zaproponowanych i wprowadzonych zmian, udało nam się zwiększyć ilość stron “dobrej jakości” do 100%.

Przeprowadziliśmy analizę doświadczenia
klienta i dopasowaliśmy budowę sklepu tak,
aby zwiększyć konwersję

W kolejnym etapie prac nad marką, przeanalizowaliśmy wszystkie elementy sklepu internetowego na każdym etapie procesu zakupowego. Naszym głównym zadaniem było polepszenie doświadczenie klienta i zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce.

Pozbyliśmy się elementów, które rozpraszały uwagę, zwiększyliśmy widoczność call to action i przebudowaliśmy opisy produktów. Wprowadziliśmy poprawki na całej ścieżce zakupowej potencjalnego klienta.

W efekcie wdrożonych przez nas zmian, ilość dodań produktów do koszyka na przestrzeni ostatnich miesięcy wzrosła trzykrotnie, co przełożyło się na znaczący wzrost ilości transakcji.

Pomogliśmy przygotować strategię treści
na 2022 rok, wspieramy klienta w zakresie
tekstów SEO i scenariuszy video

Obecnie wspieramy autora projektu w zakresie optymalizacji treści i researchu poczytnych i ciekawych tematów pod artykuły. Rozbudowujemy także tematykę o nowe segmenty odbiorców (koktajle), a także przygotowujemy propozycje scenariuszy pod video. Materiały te stają się później stałym elementem wpisu blogowego i wspierają swoimi zasięgami rozwój kanału na YouTube. Dzięki naszej pomocy, tylko w 2021 roku blog miał 347 tysięcy czytelników.

Podsumowanie

Praca przy projekcie była dla nas ciekawym doświadczeniem i okazją, aby zobaczyć z jakimi wyzwaniami wiąże się praca nad marketingiem dla branży alkoholowej. Zmiany wprowadzone w sklepie nie tylko poprawiły widoczność produktów, ale i doprowadziły do zwiększenia ich sprzedaży. Projekt dał nam okazję, aby rozwijać swoją wiedzę i umiejętności związane z contentem video, który zaczyna odgrywać kluczową rolę w świecie mediów społecznościowych.

Chcesz z nami współpracować?
Umów się na bezpłatną konsultację.

napisz do nas